Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Algemeen » Cavjes die speciale aandacht verdienen! » SOS

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jessie en Balou
 Bericht Geplaatst: 17 okt 2009 07:44 
Puber
Puber

Geslacht: Vrouw
Aantal Cavaliers: 4
Ik zal jullie vertellen dat ze al hier in huis zijn :^^: Hun eerste dierenartsbezoekje zit er ook al op! Jessie is helemaal gezond verklaard, de da kon echter nog niet zeggen of ze werkelijk drachtig is, maar ze is er dik genoeg voor. Op de echo was nog niks te zien, volgende week een nieuwe poging. Als ze niet drachtig is worden haar tandjes schoongemaakt, dat was de enige op- of aanmerking die er te maken viel :ymblushing:

Balou is echter een ander verhaal. Hij heeft een flinke hartruis en van zijn tandjes zal maandag niet veel meer over zijn. Verder is het een hartstikke vrolijk hondje.

De mensen zijn ECHT geen broodfokker geweest. Ze wonen in een woonwijk en dit waren de enige hondjes die ze hadden. Tja, ze zaten idd in een kennel achter het huis, maar ik denk eigenlijk dat ze meer uit ontwetendheid hebben gehandeld dan dat ze slecht voor hun honden waren. Jessie is erg doorvoed :-\ en zal door ons dan ook als blijkt dat ze niet drachtig is op dieet worden gezet :-?

De vacht was een verschrikking Bij thuiskomst hebben we ze als eerste een bad gegeven (daarna stonken ze nog) en hebben we onder de voetzooltjes van Balou vervilte haar weg moeten knippen, de nageltjes waren zo lang dat ze in zijn voetzooltjes groeide. De da had zoiets nog nooit gezien.

Maar goed, ze zijn gewassen, en hebben hun 'keuring' gehad. Nu zijn ze nog bij mijn ouders omdat ze geen entingen gehad hadden. Eerst moet die goed in gewerkt zijn vooraleer ze hier naartoe mogen ivm met de kleine pupsels van Lizzy.

Een knuffel van Woezel (2005), Cleo (2005), Floortje (2006), Dotje (2007), Lizzy (2007) en Dindi (2009)

Profiel

Berichttitel: Re: Jessie en Balou
 Bericht Geplaatst: 17 okt 2009 10:22 
Puber
Puber

Aantal Cavaliers: 7
Supper Maureen :cav_bl: :cav_bl: .

Profiel WWW

Bericht Geplaatst: 17 okt 2009 14:16 
Puber
Puber

Ik heb net de dierenarts gebeld, en we laten Jessie (omgedoopt tot Cleo) maandag aborteren. We weten nog niet of ze werkelijk drachtig is, maar mocht ze drachtig zijn dan is Balou (omgedoopt tot Dirkje) de papa. Ik wil niet onverantwoord de pupjes laten komen en dan vervolgens met een big-smile "gezonde" pups verkopen.

Ik kan dat niet en wil dat niet. Ik denk hier goed aan te doen, wat is jullie mening?

Tevens wordt Dirkje maandag meteen gecastreerd zodat hij maar 1x onder narcose hoeft.

Een knuffel van Woezel (2005), Cleo (2005), Floortje (2006), Dotje (2007), Lizzy (2007) en Dindi (2009)

Profiel

Bericht Geplaatst: 19 okt 2009 11:46 
Puber
Puber

Goede beslissing Maureen. ;) :-*

Profiel WWW

Bericht Geplaatst: 19 okt 2009 12:29 
Site Admin
Site Admin

super maureen! ik zou hetzelfde doen in jouw plaats hoor..

Dirkje :) Doet me aan eentje denken ;)
Blijft die nu ook bij jullie of gaat die naar je ouders?

Profiel WWWYIM

Bericht Geplaatst: 19 okt 2009 16:34 
Puber
Puber

Hij blijft bij mijn ouders, mijn moeder vind het zo'n schatje :^^: Wel vindt ze het moeilijk dat hij een hartkwaal heeft en is bang dat ze hem snel weer "af zou moeten geven".
De dierenarts heeft haar verzekerd dat dat zeker niet het geval is en dat hij nog wel een hele poos mee kan gaan :) Mits hij de goede medicatie gaat krijgen natuurlijk! Overigens lijkt hij er nog geen last van te hebben en vond de dierenarts het op dit moment nog niet nodig om medicatie voor te schrijven.

Oja, hij is zeker niet zo dik :hihi: Hij woog vanmorgen bij de da 8 kg, is netjes toch? Ik hoop dat hij vanavond toch een beetje kan eten. Hij was lichtelijk een beetje dronken van zijn narcose. De castratie en het schoonmaken van de tandjes is goed gegaan! Nu nog een beetje goed genezen en dan kan hij er weer tegen :x

Profiel

Bericht Geplaatst: 19 okt 2009 17:00 
Puber
Puber

Dat komt wel weer inorde Maureen ;) weet je wat help :hug: bij cavjes die niet goed eten of poesjes wat gekookte kip die net nog wat lauw is (geur) dat gaat er altijd wel in en als ze dat echt niet lusten is er gewoonlijk iets anders aan de hand. Dikwijls geprobeerd bij zieke of herstelende poesjes. :hug: voor Dirkje.

Profiel WWW

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Algemeen » Cavjes die speciale aandacht verdienen! » SOS